In ieder leefstijlprogramma zijn de thema’s:

  • gezond eten,
  • bewegen,
  • minder spanning ervaren
  • lekker slapen
  • aanpassen van jouw gedrag naar gezond gedrag

De Gecombineerde Leefstijl Interventie, afgekort de GLI, is een 2 jaar durend programma. Je werkt in dit programma naar een gezonde leefstijl toe. De GLI-programma’s worden volledig vergoed vanuit de basisverzekering. Het eigen risico is niet van toepassing. Wij bieden de volgende GLI programma’s aan:

  • COOL, Coachen op Leefstijl
  • SSiB, Samen Sportief in Beweging

Lees hieronder wat de inhoud is van elk programma. Wil je hulp bij het kiezen? Klik dan op de oranje button “Welke GLI past bij mij”.

COOL Coachen Op Leefstijl

Kernwoorden:

  • Eén vaste leefstijlcoach
  • 16 bijeenkomsten met jouw groep en de coach
  • 8 individuele gesprekken met de coach over jouw eigen thema’s

In dit programma krijg je één begeleider nl. de leefstijlcoach. Je komt in een groep en samen behandel je allerlei onderwerpen op de grote hoofdthema’s Bewegen, Voeding, Slapen & Ontspannen en Gedrag. Naast 16 groepsbijeenkomsten, krijg je ook nog 8 individuele coachingsgesprekken. Je bent zelf in de regie en bepaalt dus ook zelf aan welke thema’s jij extra aandacht wilt besteden.

Wanneer kies je voor COOL?

  • Als je goed in staat bent om zelf de regie te nemen.
  • Als je het leuk vindt en nieuwsgierig genoeg bent om kennis aangereikt te krijgen over de onderwerpen Voeding, bewegen, slapen, ontspannen, stress en gedrag.

Noordhuis leefstijl biedt COOL op meerdere locaties in en om Apeldoorn. Onze hoofdlocatie is ons eigen pand aan de Beatrijsgaarde 1 in Apeldoorn.

Meer lezen over COOL.

Aanmelden CooL

SSiB, Samen Sportief in Beweging

Kernwoorden:

  • De eerste 4 maanden zijn intensief met sporten en voedingslessen
  • Daarna een volhoudprogramma tot 2 jaar met de leefstijlcoach.

De basiscursus van 16 lessen bewegen en 8 lessen voeding:

  • 16 x sporten: 6 beweeglessen met de fysiotherapeut en 10 sportlessen met verschillende sportaanbieders. Je sport in een gymzaal (warming up met conditie- en spieroefeningen en daarna een sport- of spelvorm zoals volleybal, badminton of handbal. Veel afwisseling en hulp bij het zoeken naar een passende sport.
  • 8 x voedingsles: leren wat gezond eten is, waar je op moet letten bij boodschappen doen en hoe je de dag indeelt.

Volhoudprogramma:

  • 6 groepsbijeenkomsten over diverse leefstijlthema’s
  • 6 individuele gesprekken om persoonlijke onderwerpen te bespreken

Meer lezen over de SSIB

Aanmelden SSiB